بتن ماشین اصفهان

بتن ابزاری برای ساخت و ساز محسوب می شود که یکی از مصالح پر کاربرد در زمینه راه سازی، ساخت  تونل، سد سازی، ساختمان سازی و غیره شناخته شده است. بتن ریزی عملیاتی به شمار می آید که طی آن بتن را درون قالب ریخته و طی مراحلی از قبیل قالب بندی، اختلاط، ترانزیت، تراکم ریزی و پرداخت آن را شکل می دهند.

امروزه کیفیت بتن ها تاثیر مستقیمی روی سلامت پروژه های ساختمانی دارد. از همین روی یکی از پارامترهایی که سلامت کار را تضمین می کند استفاده از تجهیزات مناسب است.

میکسر بتن یا بتونیر یکی از این تجهیزات بوده که از پرکاربردترین وسیله در پروژه های ساختمانی محسوب می شود.

بتونیز، خلاطه یا مخلوط کن وسیله ای است که در آن با ترکیب آب، سیمان، شن و ماسه بتن تازه را آماده و مخلوط می کنند. این دستگاه با توجه به حجم بتن و کارکرد آن به انواع مختلفی تقسیم می شود.

از مهم ترین آن ها می توان به میکسر پیوسته اشاره کرد که در مقیاس بزرگ ساخته و عرضه می شود. بچ میکسر که در مقیاس کوچک و متوسط وجود دارد نیز مدل دیگری از این دستگاه محسوب می شود. ذکر این نکته ضروری است که این دستگاه  تنها کار ساخت و ترکیب بتن را انجام می دهد و عملیات حمل و انتقال بتن ها به عهده تراک میکسرها یا کامیون میکسر بتون است.

میکسر بتن چطور عمل می کند؟

هر میکسر بتن ساز در درون خود یک محفظه دایره ای شکل دارد که  دیگ مخلوط کن  یا جام نامیده می شود.

عمل  بتن سازی به این صورت است که میکسر بتن به طور همزمان مواد اولیه بتن ها رو ترکیب و مخلوط کرده و دیگ شروع به چرخش می کند. عمل دیگری که توسط این دستگاه صورت می گیرد جلوگیری از سفت شدن شدن بتن و خورد کردن سنگ ریزه هایی است که امکان عمل ترکیب را کند می کند. می توان از بتونیز یا مخلوط کن بتن به صورت مستقل در محل کار پروژه استفاده کرد.

همچنین می توان آن ها رو روی وسایل نقلیه از قبیل کامیون، تریلر و غیره سوار نمود که با این کار عمل اخطلاط بتن از کارخانه تا محل پروژه انجام می گیرد

نحوه عملکرد میکسر بتن

بارگیری مواد تشکیل دهنده بتن درون مخلوط کن یا بتونیز به وسیله باکت هیدرولیکی انجام می شود. عمل پیمانه و مشخص کردن مقدار دقیق مواد توسط کاربر این دستگاه صورت می پذیرد. به همین جهت پیشنهاد می دهیم که آموزش های لازم را ببینید که بتوانید بتنی مناسب و با کیفیت تولید کنید و تحویل پیمانکار پروژه های ساختمانی دهید.

به طور معمول بتونیزهای پیوسته که در مقیاس بزرگ ساخته و تولید می شوند در کارخانه هایی مورد استفاده قرار می گیرد که عملیات ساخت بتن را انجام می دهند. ابعاد کوچکتر این دستگاه (بچ میکسر) را می توان به محل پروژه های ساختمانی انتقال داد و در پروژه های با حجم کار سبک و کم استفاده نمود.

 

نمونه هایی از میکسر بتون نیز وجود دارد که در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. موتور دیگ یا جام دارای تیغه هایی است که اولین و مهم ترین قسمت میکسر بتن شناخته می شود. یکی دیگر از قسمت های بتونیز یا مخلوط کن غلتکی دیگ است.

این قسمت به وسیله حلقه ای که بر بدنه بیرونی دیگ متصل شده حرکت چرخش آن را راحت می کند. هم چنین عمل اختلاط و ترکیب مواد داخل دستگاه نیز توسط تیغه های فولادی داخل دیگ انجام می شود.

حال نوبت به معرفی آخرین بخش از اجزای میکسر بتن می رسد که به طور کامل نحوه عملکرد دستگاه را توضیح داده باشیم. آخرین قطعه که نیاز به معرفی دارد، عملگر نام داشته که کلید روشن و خاموش کردن دستگاه روی آن نصب شده است. این قطعه به وسیله کاربر یا اپراتور راه اندازی یا غیر فعال می شود.

کلام آخر

میکسر بتون ساز یا بتونیر دستگاهی است که بزرگترین پروژه های ساخت و ساز یا پروژه های آزمایشگاهی کوچک برای تهیه و تولید بتن به آن نیاز دارند. میکسر بتن ها انواع و قیمت های متفاوتی داشته که با توجه به مقیاس کار و نیاز پروژه ساختمانی انتخاب و بهره برداری می شوند. شما می توانید آنها را از طریق بتن ماشین به راحتی و با چند کلیک خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست