بتن ماشین اصفهان

میکسر بلوک زنی از جمله دستگاه‌هایی است که می‌تواند مواد گوناگون حوزه ساختمان را با یکدیگر مخلوط کند. این دستگاه انواع متفاوتی دارد که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند؛ اما در روند کلی کار اشتراک‌های بسیاری باهم دارند. در این مقاله قصد داریم ابتدا به توضیح میکسر بلوک زنی بپردازیم، پس از آن به معرفی انواع میکسر بلوک زنی و عوامل موثر بر قیمت این دستگاه نیز می پردازیم. در ادامه این مقاله با بتن ماشین همراه بمانید.

میکسر بلوک زنی چیست

دستگاه میکسر بلوک زنی یکی از دستگاه‌هایی است که به صورت گسترده در صنعت بلوک زنی به کار گرفته می‌شود. این محصول از جمله دستگاه‌هایی است که با مواد اولیه مختلف کار می‌کند. برای مثال بسته به نوع دستگاه خود می‌توان سنگ، سنگ ریزه و یا بتن را برای تولید بلوک در این دستگاه بریزید.

البته به یاد داشته باشید که میکسر بلوک زنی دستگاهی است که بیشتر به منظور ترکیب مواد اولیه بلوک به کار گرفته می‌شود. برای قالب گیری و خنک سازی باید از دستگاه‌های دیگری استفاده کنید. اما با استفاده از این محصول می‌توانید مواد اولیه انواع بلوک‌های دیواری و سقفی را در کمترین زمان ممکن تولید کنید

 

میکسر بلوک زنی یک دستگاه تک کاره نیست! یعنی محصولات متفاوتی را می‌توان با استفاده از این دستگاه تولید کرد. برای مثال اکثر مواد ساختمانی را می‌توان در این دستگاه با یکدیگر ترکیب نمود. این دستگاه‌ها از اجزای گوناگونی تشکیل شده‌اند که هر کدام یک وظیفه مشخص را دنبال می‌کنند. نحوه کار اجزای دستگاه بلوک زنی همانند چرخ دنده‌های ساعت، به یکدیگر مرتبط است. میکسرهای بلوک زنی انواع متنوعی دارند که بسته به نیاز شما انتخاب می‌شوند. اما نحوه کار دستگاه در همه آن‌ها تقریبا یکسان است.

برای کار با دستگاه میکسر بلوک زنی در ابتدا باید سیمان، ماسه یا دیگر مواد اولیه‌ای که در نظر دارید را در سینی دستگاه بریزید. سپس به کمک یک شن کش که همراه دستگاه ارائه می‌شود، مواد را به سراسر سینی دستگاه برسانید. پس از آن نوبت به روشن کردن ویبره دستگاه می‌رسد؛ پس از مدتی، ویبره دستگاه خاموش می‌شود.

با خاموش شدن دستگاه می‌توان فضاهای تازه خالی ایجاد شده در سینی را مشاهده کرد. این فضاها را دوباره پر می‌کنیم؛ اما این بار باید سنبه دستگاه را پایین بیاورید؛ این کار موجب فشرده شدن مواد درون سینی می‌شود. در آخرین مرحله باید طوری قالب را بالا بیاوریم که سنبه دستگاه پایین باشد. توجه داشته باشید که در این مرحله نباید ویبره دستگاه را روشن کرد.

انواع میکسر بلوک زنی

میکسرهای بلوک زنی براساس میزان کار، نحوه کار دستگاه و… به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند. یکی از این دسته بندی‌ها شامل انواع میکسرهای زیر است:

  1. میکسر بلوک زنی تمام اتوماتیک
  2. میکسر بلوک زنی نیمه اتوماتیک
  3. میکسر بلوک زنی دستی

مشخصات یک میکسر بلوک زنی خوب

برای دستگاه‌های بلوک زنی نیز همانند دیگر دستگاه‌های صنعتی استانداردهای متفاوتی در نظر گرفته شده است. در ایران این استانداردها توسط کمیته فنی استاندارد بلوک‌های سیمانی تحت نظر کمیته ملی ساختمان که زیر نظر شورای عالی استاندارد اداره می‌شود، ارائه می‌گردد. طی این استاندارد اندازه‌ها و ابعاد بلوک‌های سیمانی که توسط دستگاه تولید می‌شود باید مشخص باشند. در واقع بخش بزرگی از این استاندارد وابسته به محصول نهایی است که دستگاه ارائه می‌کند. البته به یاد داشته باشید دستگاهی خود است که مطابق با نیاز شما خریداری شده باشد. برخی دستگاه‌های بلوک زنی قیمت زیاد و ظرفیت بالایی دارند که ممکن است هیچ گاه مورد استفاده قرار نگیرد.

برخی دیگر قیمت کمتری دارند اما ظرفیت آن‌ها برای بسیاری از کسب و کارها بسیار کم است. خرید میکسرهای بلوک زنی از هر دو نوع اشتباه است. دستگاه‌های بلوک زنی معمولاً براساس ابعاد خود انتخاب می‌شوند. باید در نظر داشت که برخی دستگاه‌ها ارتفاع زیادی دارند؛ از این دستگاه‌ها برای کارگاه‌هایی که سقف آن‌ها کوتاه است نمی‌توان استفاده کرد. به همین نسبت بهتر است به دیگر ابعاد این محصول دقت داشته باشید. برای خرید هر دستگاهی بهتر است اطلاعاتی درباره نوع انرژی مصرفی آن داشته باشید. دستگاه‌های بلوک زنی از انرژی برق استفاده می‌کنند؛ اما نکته مهم نوع برق تک فاز یا سه فازی است که دستگاه به آن نیاز دارد.

از سوی دیگر سروصدایی که دستگاه تولید می‌کند، ممکن است برای کارگاه‌های شهری مناسب نباشد. میزان تولید محصول و سرعت تولید نکته بعدی است که باید به آن توجه داشته باشید. یک دستگاه میکسر بلوک زنی خوب سرعتی هماهنگ با بسته بندی و نیاز شما دارد

قیمت میکسر بلوک زنی

قیمت دستگاه‌های بلوک زنی براساس تکنولوژی که در تولید آن‌ها به کار رفته متفاوت است. البته قیمت این محصولات تنها به تکنولوژی آن‌ها وابسته نیست. از جمله دیگر عوامل تاثیر گذار روی قیمت این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت تولید دستگاه
  • نوع برق مصرفی
  • برند تولید کننده
  • شرکت بازرگانی ارائه دهنده
  • سرعت ویبره دستگاه
  • ابعاد سینی و خود دستگاه
  • و…

به طور معمول شرکت‌ها تلاش می‌کنند این دستگاه را با قیمت پایین خریداری کنند. اما به یاد داشته باشید بهتر است میان کیفیت و قیمت تعادلی را در نظر بگیرید.

بتن ماشین تولید کننده دستگاه بلوک زنی

صنعت ماشین سازی یکی از صنایع اصیل و پرکاربرد در ایران است که برای دیگر صنایع، مادر به شمار می‌رود. تولیدات این صنعت به صورت گسترده در ایران و جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این بدان معنی است که تولیدات ایرانی قابلیت رقابت با محصولات خارجی را نیز دارند. کافی است به آن‌ها اعتماد کنیدبتن ماشین یکی دیگر از کارخانه‌هایی است که در صنعت ماشین سازی ایران فعالیت می‌کند. این مجموعه با بیش از ربع قرن تجربه، محصولاتی با کیفیت و معتبر تولید می‌کند که توسط کارخانه‌های بسیاری به کار گرفته می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست