بتن ماشین اصفهان

برخی از کارگاه ها و واحدهای تولیدی هنوز از بتن خلاطه ای استفاده می کنند. علیرغم ممنوعیت بتن ریزی با خلاطه استفاده از این محصولات هنوز کاملا منسوخ نشده است. عدم اطلاع از کیفیت پایین بتن خلاطه ای می تواند دلیل اصرار برخی از افراد به استفاده از آن باشد. اگر شما نیز هنوز از بتن دستی استفاده می کنید، حتما این مقاله را مطالعه نمایید. در این مقاله دلایل تاکید بر عدم استفاده از بتن خلاطه بررسی شده و جایگزین مناسبی برای آن ارائه می شود

ممنوع بودن هرگونه بتن ریزی سازه با بتن خلاطه ای

ممنوعیت بتن ریزی با خلاطه بحث جدیدی نیست. در سال ۱۳۸۶ استانداردهای لازم در تولید بتن ارائه شد. از آن پس کارخانه ها و مراکز تولیدی با داشتن نشان استاندارد به فعالیت خود ادامه می دهند. عدم رعایت این استانداردها ممکن است به تعطیل شدن واحد تولیدی بیانجامد. استاندارد اجباری به منظور بهبود کیفیت ارائه شد. امروزه کارخانجات آزمایشگاه کنترل کیفی خود را گسترش داده اند. از این طریق می توانند درصد مجازی از ترکیبات را با هم مخلوط و بتن باکیفیتی تهیه نمایند

آقای محمدرضا شرافت، مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کرمان در این خصوص گفته است: مردم از کیفیت پایین بتن دستی ناآگاه هستند. او افزود: مردم باید بتن خلاطه ای را کنار بگذارند و از بتن های استاندارد و باکیفیت بهره ببرند. در بخش بعدی شما را با دلیل جایگزین کردن بتن آماده و عدم استفاده از بتن دستی آشنا خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

مردم از بتن با تولید خلاطه استفاده نکنند

دلیل تاکید بر عدم استفاده از بتن دستی چیست؟ این محصول کیفیت پایینی نسبت به بتن های آماده دارد. به همین سبب بهتر است از بتن خلاطه استفاده نشود. در این بخش به صورت جزئی تر به بررسی بتن دستی و دلایل نامرغوب بودن آن می پردازیم.

استفاده از مصالح مختلف توسط پیمانکارها

بسیاری از مواقع در حین انجام پروژه های بتن ریزی مصالح موردنیاز به اتمام می رسند. برخی از پیمانکارها برای کاهش هزینه از خرید مجدد مصالح قبلی خودداری نموده و مصالحی با درجه کیفی پایین تر تهیه می کنند. مصالح جدید معمولا ارزان تر هستند و تفاوت زیادی با نوع اول دارند. استفاده از مصالح در کیفیت های متفاوت باعث از بین رفتن همگنی بتن می شود.

استفاده از مصالح بی کیفیت و درجه دو

یکی از شایع ترین دلایل پایین بودن کیفیت بتن دستی و در نتیجه آن ممنوعیت بتن ریزی با خلاطه استفاده از مصالح نامرغوب است. استفاده از مصالح نامناسب تاثیر مستقیمی بر کیفیت بتن خواهد گذاشت. مصالح نامرغوب باعث می شوند مقاومت بتن تا اندازه زیادی پایین آید‌. مصالح کم کیفیت حاوی مواد زیر هستند:

  • شن ناخالص گل آلود
  • سیمان مانده
  • ماسه بی کیفیت و نامرغوب

خراب شدن دستگاه ها

یکی از دلایل ممنوعیت بتن ریزی با خلاطه احتمال بالای خرابی دستگاه در حین کار است. گاهی خلاطه از کار می افتد. این اتفاق اگر در حین ساخت بتن رخ دهد، تاثیر مستقیمی بر کیفیت آن خواهد گذاشت. چراکه برای راه اندازی مجدد دستگاه به مقداری زمان نیاز است تا اشکالات برطرف شده و دستگاه دوباره راه اندازی شود. این وقفه تاثیر منفی بر کیفیت بتن ریخته شده می گذارد.

بی دقتی در نظارت حین انجام کار

برخی از ناظران از بررسی فرآیند بتن ریزی غفلت می کنند. نتیجه ارائه بتن هایی نامناسب و بی کیفیت است.

سختگیری های زیادی توسط سازمان نظام مهندسی برای توجه به این امر صورت می گیرد. با این حال پراکندگی بتن دستی به دلیل نظارت ناموفق باعث ممنوعیت بتن ریزی با خلاطه شده است. در بتن های دستی گاهی از یک ترکیب اختلاط در بتن ریزی های مختلف استفاده می شود. این کار نتیجه منفی دارد. معمولا در فصول مختلف و با توجه به پروژه دریافتی طرح اختلاط مشخصی ارائه می شود. به همین منظور ناظران، مسئولان آزمایشگاه و همچنین کارگران باید بر اساس این طرح کار خود را پیش ببرند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی ممنوعیت بتن ریزی با خلاطه پرداختیم. بتن دستی استانداردهای لازم را ندارد. این محصول کیفیت پایینی داشته و استفاده از آن توصیه نمی شود. بتن های آماده کارخانه ای جایگزینی مناسب برای بتن خلاطه ای به حساب می آیند. شرکت های معتبر تولیدی به دلیل رعایت استانداردهای لازم در ساخت بتن آماده مرکزی مطمئن برای تهیه بتن به شمار می روندبتن ماشین تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز برای تولید بتن آماده را در اختیار شما می گذارد. انواع میکسرها و بتونیرها را می توانید با قیمتی استثنایی از ما خریداری نمایید. کافی است از طریق راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست