بتن ماشین اصفهان

بلوک زنی یکی از فرآیندهای پول ساز در کشور ایران است که می توان با راه اندازی آن، یک کسب و کار مستقل و پردرآمد داشت. اما به هر حال راه اندازی یک کارگاه بلوک زنی معایب و مزایای خاص خودش را دارد.

شاید در حین راه اندازی این شغل با نگرانی و دغدغه زیادی مواجه شوید و یا به دلیل داشتن شرایط خاص، قادر به درآمدزایی خوبی نباشید. در هر صورت با توجه به اینکه این شغل می تواند درآمد خوبی را برای شما به همراه داشته باشد، اطلاع و بررسی دقیق مزایا و معایب کارگاه بلوک زنی، قطعا یک دید کلی در مورد این شغل و نحوه راه اندازی این کارگاه می دهد.

پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با مزایا و معایب کارگاه بلوک زنی آشنا شوید

مزایا کارگاه بلوک زنی

شما با راه اندازی یک کارگاه بلوک زنی، می توانید به راحتی به درآمد خوبی برسید. مزایای کارگاه بلوک زنی باعث شده اند که بسیاری از مردم به ویژه در شهرهای کوچک، به راه اندازی این کارگاه روی بیاورند. به خصوص اینکه کارگاه های بلوک زنی با تولید بلوک، می توانند در هر نقطه ای از کشور ایران فروش داشته باشند. از جمله مزایای کارگاه بلوک زنی عبارتند از:

 

  • امکان راه اندازی کارگاه بلوک زنی با اندازه دلخواه

شما می توانید کارگاه های بلوک زنی با اندازه و متراژ دلخواه راه اندازی کنید. نیازی به صرفه سرمایه بسیار زیاد برای اجاره یک کارگاه بزرگ نیست؛ چرا که اندازه دستگاه های بلوک زنی به قدری است که فضای بسیار زیادی را اشغال نمی کند.

  • عدم وجود تاریخ انقضاء برای مواد اولیه بلوک زنی

برای مواد اولیه بلوک زنی، یعنی سیمان، تاریخ انقضاء خاصی وجود ندارد. بنابراین، نگرانی خاصی برای نگهداری از این مواد اولیه نخواهید داشت.

  • امکان نگهداری از بلوک های ساخته شده در فضای آزاد

شما می توانید بلوک های ساخته شده را در فضای آزاد قرار دهید و نگران خرابی آن ها نباشید. بنابراین، نیازی نیست که فضای بسیار زیادی را برا نگهداری و انبار کردن بلوک ها اجاره کنید.

  • امکان رونق دادن کارگاه بلوک زنی با خرید دستگاه های بیشتر

از جمله مزایای دیگر کارگاه بلوک زنی، می توان به امکان رونق دادن به آن اشاره کرد. شما با اجاره کارگاه بزرگ تر و خرید چند دستگاه بلوک زنی دیگر، به راحتی می توانید تولید خود را افزایش دهید.

معایب کارگاه بلوک زنی

اگرچه راه اندازی کارگاه بلوک زنی مزایای بسیار زیادی دارد؛ اما باز هم باید قبل از راه اندازی این کارگاه با معایب آن نیز آشنا شوید. در ادامه مقاله در مورد معایب کارگاه بلوک زنی نیز صحبت می کنیم.

  • بالا رفتن قیمت های مواد اولیه

متاسفانه، در کشور ایران قیمت مواد اولیه روز به روز در حال بالا رفتن است. این موضوع باعث شده است که دغدغه زیادی برای صاحبان کارگاه های بلوک زنی به وجود بیاید. البته این موضوع نمی تواند یکی از بزرگ ترین معایب کارگاه بلوک زنی باشد. چون به‌هرحال همه کسب و کارها با تورم و گران شدن مواد اولیه دست و پنجه نرم می کنند.

  • خرابی و تعمیر دستگاه های بلوک زنی

در صورتی که اقدام به خرید دستگاه های بلوک زنی با کیفیت نکنید، احتمال خرابی آن ها وجود دارد. نیاز به تعمیر و مدت زمانی که برای تعمیر این دستگاه ها زیاد است، می تواند باعث ایجاد یک سری مشکلات در کارگاه شما شود که البته طبیعی و قابل حل هستند.

مشخصات یک کارگاه بلوک زنی متوسط

همانطور که اشاره کردیم، یکی از مزایای اصلی کارگاه بلوک زنی این است که می توان آن را اندازه ها و متراژهای مختلف راه اندازی کرد. بنابراین، در صورتی که بودجه متوسطی دارید، می توانید اقدام به راه اندازی کارگاه بلوک زنی متوسط کنید

 

مشخصات یک کارگاه بلوک زنی متوسط بسته به شرایط ایده آل شما می تواند متفاوت باشد. این کارگاه با متراژ متوسط و با کمک یک الی 2 دستگاه بلوک زنی قابل اجراست. می توانید از دستگاه های بلوک زنی اتوماتیک و برقی برای افزایش سرعت کار تولید بلوک استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که هر یک از این دستگاه ها دارای تعداد قالب متفاوتی اند. بنابراین، بسته به حجم بلوک تولیدی مد نظر خود، می توانید اقدام به خرید آن ها با تعداد قالب های متفاوت نیز کنید

بتن ماشین تولید کننده دستگاه بلوک زنی

انتخاب دستگاه بلوک زنی باکیفیت، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید در هنگام راه اندازی کارگاه بلوک زنی به آن توجه داشته باشید. در حال حاضر، شرکت و کارخانه های متعددی در کشور ایران وجود دارند که امکان تولید دستگاه بلوک زنی با کیفیت را فراهم کرده اند. بتن ماشین یکی از برترین تولید کنندگان دستگاه های بلوک زنی در کشور ایران است

در صورتی که قصد راه اندازی یک کارگاه بلوک زنی کوچک، بزرگ و متوسط را دارید، می توانید از هر یک از انواع دستگاه های بلوک زنی بتن ماشین کمک بگیرید. این دستگاه ها کیفیت بالایی دارند و احتمال خرابی آن ها بسیار کم است. بنابراین، احتمال اینکه با خرید آن ها متوجه هزینه زیادی شوید، بسیار کم است

چرا شغل بلوک زنی مناسب ماست

شغل بلوک زنی یکی از شغل های صنعتی و در عین حال مناسب برای افرادی است که سرمایه کمی دارند. بسیاری از افرادی که سرمایه زیادی برای راه اندازی کارگاه های بزرگ و صنعتی ندارند، به دنبال راه اندازی یک کارگاه کوچک و خرد جهت تولید مصالح ساختمانی هستند. شغل بلوک زنی یکی از انواع شغلی های خرد است که می تواند بسته به سرمایه، درآمد خوبی داشته باشد. شاید شما برای راه اندازی یک کار به صورت شخصی و مستقل، نیاز به پرداخت سرمایه بسیار زیادی داشته باشید. چرا که به هر حال امکان راه اندازی برخی از کارها به صورت خرد و نصفه و نیمه وجود ندارد و این موضوع ایجاب می کند که از همان ابتدا یک سرمایه زیاد را برای راه اندازی یک کسب و کار نیاز داشته باشید

اما برخی از شغل ها، مانند شغل بلوک زنی نیاز به سرمایه بسیار زیادی ندارند. می توان در ابتدا با دستگاه های بلوک زنی دستی کار را آغاز کرد و سپس با خرید دستگاه های بلوک زنی بیشتر و پیشرفته تر، کارگاه را توسعه داد. از طرفی مکان اجاره شده برای راه اندازی شغل بلوک زنی، می تواند کوچک باشد؛ چرا که دستگاه های بلوک زنی جای زیادی را اشغال نمی کنند. پس اگر می خواهید بدانید که چرا شغل بلوک زنی مناسب ماست؟ باید بگوییم که این شغل نیاز به سرمایه زیادی ندارد. شما می توانید پس از ورود به این شغل، به آرامی شغل خود را توسعه دهید. همچنین، تقاضای خرید بلوک در کشور ایران زیاد است؛ پس هیچ گاه نیازی نیست که نگران از دست رفتن درآمد و شغل خودتان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست