بتن ماشین اصفهان

بتن ریزی هر ساختمان سازی نیازمند میکسر بتن است. به وسیله این دستگاه می توان مواد و مصالح مورد نیاز بتن را با یکدیگر مخلوط کرد. یکی از سوالات مهمی که بیشتر سازندگان با آن مواجه می شوند حجم مورد نیاز برای درست کردن بتن است.

به طور معمول بتن را بر حسب متر مکعب اندازه می گیرند. به همین خاطر بیشتر سازندگان با این سوال مواجه خواهند شد که هر بتونیر معادل چند متر مکعب است؟ در این متن از بتن ماشین اصفهان قصد داریم به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم. در صورتی که شما نیز با این سوال مواجه هستید، ما را تا پایان این متن همراهی نمایید که با حجم میکسر دستی بتن آشنا شوید.

بتن ماشین اصفهان

چگونه بتونیرها را با متر مکعب بسنجیم؟

در قدم اول برای آشنایی با حجم میسکر دستی و محاسبه میزان بتونیر به متر مکعب لازم است که بدانید هر لیتر چند متر مکعب می شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر بتونیر بر حسب لیتر محاسبه می شود.

به عنوان نمونه بتونیرهای آزمایشگاهی را بر حسب لیتر اعلام می کنند که هر بتونیر آزمایشگاهی در حدود 120 لیتر حجم دارد. بتونیرهای بزرگ حجمی در حدود 700 تا 1000 لیتر خواهد داشت، اما به هنگام بتن ریزی میزان بتن بر حسب متر مکعب اعلام می شود.

 

این نکته را به خاطر داشته باشید که برای سفارش بتن نیز باید آن را بر حسب متر مکعب اعلام کنید. هر متر مکعب برابر با 1000 لیتر است. بر حسب این مقیاس می توان میزان بتونیر آزمایشگاهی را بر حسب متر مکعب محاسبه کرد. حجم بتونیر آزمایشگاهی 120 لیتری معادل 0.12 متر مکعب می شود. در جدول زیر حجم سایر بتونیرها را به طور کامل نشان داده ایم.

ردیف حجم بتونیر بر جسب لیتر حجم بتونیر بر حسب متر مکعب
1 بتونیر 120 لیتری 0.12 متر مکعب
2 بتونیر 350 لیتر 0.35 متر مکعب
3 بتونیر 500 لیتری 0.5 متر مکعب
4 بتونیر 700 لیتری 0.7 متر مکعب
5 بتونیر 1000 لیتری 1 متر مکعب

جدول محاسبه بتونیر بر حسب متر مکعب و حجم میکسر دستی بتن

بررسی حجم بتونیرها

برای محاسبه حجم میکسر بتن دستی بهتر است که با مقیاس های اندازه گیری آشنا شوید. هر متر مکعب تا حدود معادل 2 تن است. در واقع هر متر مکعب کمی بیشتر از 2 تن و معادل 2300 کیلوگرم است. با این احتساب می توان گفت که هر متر مکعب معادل 2.3 تن است. این نکته را در نظر داشته باشید که هر متر مکعب سیمان با بتن برابر نیست. هر متر مکعب سیمان معادل 1.5 تن یا 1500 کیلوگرم است.

اما هر میکسر چقدر بتن نیاز دارد؟ در پاسخ به این سوال باید توضیح دهیم که برای ساخت هر متر مکعب بتن به مقدار زیر به مصالح نیاز است:

  • 8 تن شن و ماسه
  • 6 پاکت 50 کیلوگرمی سیمان
  • 180 لیتر آب

در ادامه هر نکاتی جالب در خصوص واحد اندازه گیری مصالح مختلف را در خدمت شما قرار خواهیم داد. این نکات به شما کمک می کند که خرید راحت تری داشته باشید.

 

هر معادل
بیل 3 کیلوگرم سیمان
پاکت سیمان 50 کیلوگرم
100 بیل سیمان 300 کیلوگرم سیمان
یک متر مکعب خاک 7 فرغون
یک متر مکعب بتن 2 فرغون سیمان، 4 فرغون ماسه، 6 فرغون شن
یک متر مکعب بتن 15 فرغون
کامیون با حجم 10 تن 7 متر مکعب ماسه و شن
دیوار چینی با ضخامت 11 سانتی متر 75 عدد آجر
دیوار چینی با ضخامت 22 سانتی متر 125 عدد آجر
دیوار چینی با ضخامت 35 سانتی متر 600 عدد آجر
یک متر مکعب ملات دیوار چینی 2 تن ماسه

جدول محاسبه مصالح مورد نیاز برای ترکیب بتن، ساخت سازه ها و حجم میکسر دستی بتن

بتن ماشین اصفهان

کلام آخر

محاسبه حجم میکسر دستی بتن به شما کمک می کند که با میزان بتن و مصالح مورد نیاز برای ساخت آن آشنا شوید. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که برای ساخت بتن به دستگاه ها و ماشین های مربوط به آن نیاز خواهید داشتماشین بتن مفتخر است که اعلام کند بهترین دستگاه های بتن سازی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه می کند.

برای اطلاع از قیمت و دستگاه های تولید شده توسط این شرکت می توانید با شماره های ثبت شده در سایت تماس حاصل نمایید.

بتن ماشین اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست